you're my only cause for being.

Vilken dag - jag vet varken ut eller in längre.
Vi åkte iaf ut ett gäng tjejer från BF och Leif till Mockfjärd för att ha lektioner för sjuorna. Detta hade vi även förra veckan, då för Sammilsdals sjuor. Jag och Britta pratade om Stress, Sömn och Självbild - Mental Hälsa. Tycker vi lyckades riktigt bra också denna vecka även om vi fick tre väldigt olika grupper där en dem var väldigt svår att få med sig. Det var inte helt utan att jag drog iväg ett telefonsamtal till en av de mest begåvade pedagoger jag känner - min mamma. Där fick jag en del tips som vi utsatte denna grupp för - visst gick det kanske inte helt enligt planerna, men i bakhuvudet hade jag hela tiden något min syster sagt i huvudet. Hon läser för närvarande till SO-lärare för högstadie och sa att när hon får kluriga elever och uppgifter tycker hon det är viktigast att man gör sitt bästa men också har roligt. :) Och det kan jag väl säga tt jag och Britta hade.

Väl tillbaka i skolan vid tolv så blev jag kvar i fyra timmar med naturvetarna, sen iväg till stallet, hem, äta, och det var här i nästa steg som det kluriga började ta fart ordentligt. Det som får mig helt ur balans - eller kanske jag ska säga den.
Ja, det finns en den, en den som jag har näst intill omöjligt att placera. Jag kan ju avslöja att det är en pojke. ;)
Vi får se vart den vägen leder, men jag går med försiktiga babysteg här.. men samtidigt vill jag bara galoppera fram och se vad som gömmer sig bakom nästa krök.

Men imorgonbitti blir det morgongym med Emma, har ju inte gymmat på åtta dagar, och för en som är van att gymma sex gånger i veckan är det ganska lång tid. Skönt ska det bli. :)
Har för övrigt snart gått ner fem kilo sen 7 Januari - alltid roligt.
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback